lørdag 9. mai 2009

Om å ha dårlig selvdisiplin


Dette er det jeg har å gjøre i dag og alle andre dager fremover til slutten av mai og litt ut i juni:

1. Lese til muntlig eksamen
2. Lese til muntlig eksamen
3. Rette prøver og sette karakterer
4. Lese til muntlig eksamen
5. Rette flere prøver og sette flere karakterer

Ute skinner sola. Ikke at det er så varmt, akkurat, men det er vår. Vår, vår, vår, deilig vår.

Hva gjør jeg? Jeg er beviselig ikke ute (har ikke nettilgang på verandaen, gitt):

1. Retter litt innimellom
2. Plukker rabarbra for å lage pai
3. Lager paideig
4. Hører på lydbok
5. Leser litt fagdidaktikk
6. Blogger
7. Leser andre sine blogger (veldig mye fint lesestoff!)
8. Retter litt igjen

Om to timer er det "Hallo i uken". Det skal jeg i allefall ha med meg. Kanskje jeg skal se om jeg klarer å være effektiv i to timer? Det kan jeg klare.

Takk for oppmerksomheten - rettebunke, here I come! (Totalt uten selvmedlidenhet og med tonnevis av selvdisiplin.)

- Helga Marie -

3 kommentarer:

  1. Måtte jo en tur innom for å se hvem som hadde lagt igjen så fin kommentar hos meg :) Og denne bloggen går rett inn i 'listen' min. Det å ha en lang liste med ting man absolutt burde gjøre, men også en lang med mindre viktige, men mye artigere, ting man vil gjøre, er veldig gjenkjennelig for min del. Men, fint vær og fine dager bør utnyttes, så jeg synes du prioriterer helt riktig!

    Dessuten, vi har masse rabarbra i hagen (akkurat flyttet hit), så håper du blogger både oppskrift og bilder av den paien din etterpå :)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig, Astrid! Takk for oppmuntringen. Det er alltid fint å få bekreftelse på at man prioriterer riktig :)

    Paien er i ovnen nå og oppskrift og bilde kommer senere.

    SvarSlett
  3. Glemte forresten å si gratulerer med å bo på Nesodden - det er så utrolig fint der! Var der en god del før jeg flyttet fra Oslo og Nesodd-vennene mine flyttet de også.

    Ha en riktig fin lørdag videre!

    SvarSlett