tirsdag 26. mai 2009

Forelska i Kari Bremnes

Mens jeg venter på at tema for muntlig eksamen skal legges ut på "it's learning" har jeg litt problemer med å fokusere på lesing, så jeg har endt opp foran tv'n for der viser de "Ansikt til ansikt: Kari Bremnes" oppdaget jeg. I seg selv er det en virkelig interessant programserie, men når Kari Bremnes medvirker blir det direkte oppbyggelig.

Jeg elsker den dama! Dels er hun så fantastisk vakker. Du snakker om stil! Hun er elegant, bærer smykker og klær med stil og selvtillit. Og så åpner hun munnen for å synge, og ut triller den ene fantastisk vakre sangen etter den andre. Og ikke bare vakre, men ettertenksomme, triste, kloke. Den samme klokheten gjennomsyrer samtalen med Morten Krogvold. Jeg sitter og sukker av lykke - tenk å få en halvtimes glimt av henne, selv på tv. Jeg liker det hun sier om å ikke ønske å eksponere private hendelser, men gjerne erfaringer. Hun mener at hun lett ville komme i veien for det hun prøver å si hvis hun står for tydelig frem selv. Det tror jeg er helt riktig. Jeg trenger absolutt ikke vite mer om henne enn det jeg får gjennom sanger og slike intervjuer som NRK.

For noen uker siden fikk jeg den nyeste cd'en hennes av Kjæresten, ære være ham for det. Han er fan av dama selv og hadde nok lyst på "Ly" han også. Jeg regner med at han takler ganske bra at jeg erklærer meg som "forelska i Kari Bremnes" - jeg tror han skjønner hva jeg mener. Jeg vil jo ikke nettopp gifte meg med henne, men jeg kan gjerne se på henne ganske lenge av gangen og høre på at hun synger og eller snakker. En annen som skjønner hva jeg mener er mitt faderlige opphav. Han var med på forestillingen "Svarta Bjørn" for flere år siden og var meget rørt over både musikken og artisten. Han får helt klart et eget, interessert glimt i øynene når damen kommer på tale, men hvor ofte han faktisk hører på musikken er en annen sak. Enda han faktisk er eier av i alle fall en Kari Bremnes-cd ("11 ubesvarte anrop").

Det er vanligvis noe litt flaut og patetisk med kjendisbeundring føler jeg. Hvorfor i alle dager bruke tid på å beundre intenst noen man i beste fall ser på en konsertscene? Men akkurat i forhold til Kari Bremnes føler jeg at det er helt på sin plass. Hun fortjener det.

- Helga Marie -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar