onsdag 20. mai 2009

Nostalgi til husbruk

Jaja. Så har jeg flyttet fra Oslo aldeles frivillig. Nesten i alle fall. Men det forhindrer ikke at jeg hører til de nordmenn som er vilt begeistret for hovedstaden vår og gleder meg til hver eneste tur dit.

Mitt forhold til Oslo begynte lenge før jeg hadde vært der selv. Foreldrene mine hadde bodd i denne legendariske byen før jeg ble født, og jeg hadde en klar oppfatning av at alle gifte par måtte bo en stund i Oslo før de kunne prøve seg noe annet sted. Dette førte til et sørgelig brudd med barndomskjæresten nokså rett etter at vi hadde avtalt å gifte oss i en alder av 3-4 år. Jeg lanserte nemlig denne ideen om Oslo og det viste seg da at min utkårede ikke hadde tenkt å flytte fra mamman sin. Så galt kan det gå, og så vidt jeg vet har han aldri flyttet til Oslo. Det gjorde derimot jeg, med tid og stunder, og ble som sagt svært glad i byen. Derfor er dagens bloggpost en samlig hyllingssanger til Oslo:



Jeg har bodd ved Alexander Kiellands Plass - denne sangen trykker på alle de rette knappene...

... og Hovedøya er bare det beste stedet å bade!



Og så var det jo "Bysommer" da.




- Helga Marie -

2 kommentarer:

  1. Da vil jeg anbefale denne spillelisten på Spotify:
    spotify:user:storrusten:playlist:2nVbSwBkGpdth0JXZ1hVVn

    Takk for mange lenker til sivilstatus!

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Jeg skal snarest avlegge spillelisten et besøk. Og ellers må jeg si: Strålende jobba med tegneserien. Kjæresten og jeg har ledd godt av de ulike situasjonene. Nå venter vi spent på fortsettelsen.

    SvarSlett