søndag 5. april 2009

Påskesol, Bach og oppgaveskriving

Sukk... En palmesøndag viet til oppgaveskriving... Jeg blir litt mismodig og synes synd på meg selv. Dagen startet ganske bra sett fra et oppgaveskrivingssynspunkt: Det var overskyet og ikke særlig fristende utevær uansett. Derimot var det første del av Matteuspasjonen på P2, noe som hindret meg i å komme raskt i gang med skriving og lesing. (Matteuspasjonens del 1 sendes forresten på nytt i NRK klassisk kl. 14.00 på onsdag!)

Nå klokken 14.00 er det derimot blitt fantastisk vakker sol ute og jeg har lyst til helt andre ting enn å filosofere over og diskutere historiebevissthet og historiesyn. Jeg har lyst til å være ute i våren og nyte fridager og påske. Nå får jeg faktisk sjansen til det i slutten av ferien, og da kan jeg slappe ekstra godt av hvis jeg har vært flink til å skrive nå i første halvdel. Så hva venter jeg på? Dessuten er jo historiedidaktikk ganske spennende når jeg bare kommer meg i gang. Og som sagt har jeg hørt Bach på radio i dag. Det er ikke helt det samme som å komme seg på en konsert for å høre den, men det duger.

Og livet er jo alltid lysere når sola skinner, selv når man må holde seg inne det meste av dagen. Så får jeg glede meg over at jeg har tid til å jobbe med oppgavene mine og at jeg neste år satser på å få med meg en live-fremføring av en eller annen pasjon fordi jeg er ferdig med eksamen for første påske på fire år. Så da skrider jeg tilbake til verket og håper på det beste.

- Helga Marie -

1 kommentar:

  1. Trivelig å lese og konstruktiv tenking. Må bare si: Stå på! Pappa.

    SvarSlett