mandag 22. juni 2009

Hurra for Reiseradioen!

Endelig. ENDELIG! I dag fikk jeg våknet til Reiseradioen. Det var fantastisk - jingelen til Reiseradioen får nemlig sommerfølelsen hos undertegnede til å stige nesten på linje med å faktisk få ferie. Nå har jeg tilfeldigvis ferie også, så da er lykken nesten ikke til å holde ut.



Men jeg har fundert på en ting: Jeg liker godt å høre på Reiseradioen, men det er jingelen som gjør opplevelsen fullkommen. I den ligger all forventning om late dager, sol, bading, grilling, gode bøker, sene kvelder på verandaen med et glass vin eller noe annet godt... Det er fascinerende hvordan lyd (og lukt) fremkaller minner mer effektivt enn det meste annet. Jeg skal ikke begi meg ut på en lang psykologisk forklaring av dette, for det er slett ikke det som er poenget. Poenget er bare at det er så deilig med alt sånt som bærer med seg gode minner og som på sekunder får meg i stemning. Så egentlig kan de nesten si hva de vil etter at jeg har hørt ferdig åpningsmelodien.

Siste nytt (for min del) er ellers at Reiseradioen også finnes som podkast! Hurra!

- Helga Marie -

P.S. Illustrasjonsbildet er lånt fra NRK og er fra 2006.

2 kommentarer:

  1. Åh, nå fikk sommerfølelsen min en ny topp, gitt. Jeg er så enig: Lyden av Reiseradioens jingle er noe av det mest sommeraktige som finnes (innholdet er ikke like viktig). Og særlig når jeg hører den fra den gamle Tandbergradioen på hytta. Sukk. :)

    SvarSlett
  2. Å ja, Tandbergradio... Det har da vi et sted også (eller foreldrene mine har i alle fall). Nå skal jeg på radiojakt! :-)

    SvarSlett