onsdag 3. juni 2009

Frihet i en liten eske




I snart to år har jeg vært fornøyd eier av ovenforavbildede Skoda Fabia - min aller første bil. Ettersom jeg ikke har tatt det store steget å bli huseier enda har bilen vært min største investering til nå. Men nå er den til salgs og det er litt vemodig. Den har nemlig betydd frihet (i en liten eske). Den har transportert meg hit og dit når jeg har hatt behov for det - av og til langt og fullstappet av ting og tang, innimellom på kjappe småturer til butikken. I et miljøperspektiv er det selvsagt prisverdig å bruke bilen minst mulig. Men åh, så deilig det er å kunne sette seg i bilen fremfor å ta sykkelen når regnet høljer ned og man har lyst til å stikke på venninnebesøk.

Nå er det ikke slik at jeg skal klare meg helt uten bil, for i løpet av de nærmeste ukene dukker det opp en større firhjuling her, så jeg skal vel ikke påberope meg et spesielt miljøengasjement i så måte når jeg tenker meg om. Jeg får heller fokusere på at det er bedre å klare seg med en bil enn med to (selv om det beste for miljøet selvsagt ville være ingen...).

Åkke som - det blir litt rart å skulle legge "lille blå" ut på finn.no.

- Helga Marie -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar