onsdag 10. mars 2010

Underholdning i og utenfor klasserommet

I dag var det ikke lett å engasjere seg i de to siste timene for hverken elevene eller meg. De hadde kjørt ski frem til lunsj, vårsola hadde stekt dem i fjeset, og slitne kropper sank sammen på stolene. Da var det jeg dro frem den fantastiske deltatsquizen jeg fant i Aftenposten i fjor. Selv digger jeg sånn underholdning når jeg egentlig bør gjøre andre ting (man kan jo også spørre seg om hvor nyttig er det egentlig å kunne plassere deltatene mest mulig korrekt på kortest mulig tid). Uansett, jammen ble ikke elevene grepet av konkurranseinstinkt og satte i gang. Noen ble selvsagt lei etter en stund, men noen iherdige ble hekta og satt så lenge at de nesten måtte løpe til bussen. Moro. Hvis du vil prøve selv er quizzen å finne her.

- Helga Marie -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar