søndag 14. mars 2010

Sus og brus

Undertegnede har vært på hyttetur med gode venninner fra folkehøgskoleåret på Sagavoll. Nå til våren er det 15 år siden vi gikk ut derfra, og vi er ganske stolte over at vi holder kontakten såpass tett. Det har variert litt i perioder, men de siste årene har vi hatt et par treff i året. Alle kan selvsagt ikke hver gang, men når vi har jevnlige avtaler får alle vært med innimellom.

Denne helgen var vi i hytteparadiset Sjusjøen. Godt med familiehytter som også kan lånes bort til jentetur i ny og ne! Til skravling, skravling, skravling, til deilige middager, vin, brus, kaffe, dessert, strikking, brodering, lesing og atter skravling. Og skiturer, selvsagt. Og spaserturer for de som ikke går på ski. Alle muligheter er åpne. Det er så herlig med gode, gamle venner. De du slipper å forklare så mye for. De vet det som er verdt å vite fra tidligere, også kan vi oppdatere hverandre litt på det siste nye og fortsette der vi slapp sist. Befriende og godt for sjela! Noe som også er fint er at alle nye venner blir gamle venner etter hvert. Det er bare å ta tiden til hjelp.

Ellers må jeg skryte av at jeg tok skiene fatt hjem igjen i dag. Venninnene skulle til Oslo (og enda lenger) og kjørte full bil, så jeg som er lokal var godt fornøyd med å få en skitur som i all hovedsak besto av nedoverbakker. Litt uvant var det riktignok å gå med tung sekk på ryggen, men du verden så sprek jeg følte meg! Dessuten regner jeg med at de som så meg i løypa tenkte at "hun der har sikkert gått på ski fra hytte til hytte" og det kan jeg leve med at folk tror. Jeg hadde jo ellers i sannhet gått forbi mange hytter på turen. 

Nå er det deilig å sitte med beina høyt, mens jeg gumler eple og tørker ordentlig etter et karbad. Ikke så ille å være hjemme igjen heller. I morgen er det mandag, og det er også helt greit. (På bildet er jeg forresten nesten hjemme - når det ikke er strødd på veien kan jeg gå helt hjem på ski. Men nå begynner snøen å smelte, så i dag gikk det uansett ikke.)

- Helga Marie -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar