fredag 19. februar 2010

En bitteliten turkamerat

Til jul i fjor fikk jeg en morsom presang av en venninne: en "Little Traveller", laget av afrikanske kvinner som enten er smittet, eller på annen måte rammet, av HIV/AIDS. Gjennom å lage og selge disse bittesmå nålene tjener de til livets opphold for seg og familien. Et flott tiltak og en flott gave!


Min vesle reisende har med seg et lite pass der det står hvor hun kommer fra, og etter hvert kan jeg føre opp hvor hun reiser. Om en måneds tid skal hun få være med meg og klassen til London, og i påsken blir hun med Kjæresten og meg til New York. Lucky girl! Turbilder kommer, så følg med.

- Helga Marie -

4 kommentarer:

  1. Det var en fin turvenn, og London og New york høres kjekt ut!

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant! :-) Jeg gleder meg til begge deler. Blir moro å reise litt igjen, og jeg har aldri vært i NY før :-)

    SvarSlett
  3. Så genialt! Håper hun sender kort... :D

    SvarSlett
  4. Selvsagt! Pennen er litt tung, så hun må ha sekretær, men det ordner seg nok! ;-)

    SvarSlett