torsdag 22. oktober 2009

Morgenkåseriet på P2

Jeg er en ivrig P2-lytter, særlig på visse tidspunkt av dagen: På vei til jobb om morgenen. Kjæresten og jeg sitter i bilen, er litt morgentrøtte og ute blir det bare mørkere, men vi lar oss underholde av P2. Først nyheter (som forsåvidt ikke alltid er særlig underholdende) og kl. 7:25 kommer det vi har ventet på: Morgenkåseriet.

Som regel er det vel verdt å lytte til. Noen ganger fantastisk morsomt, og svært ofte noe man kan tenke på litt lenger enn de fem minuttene det varer. Jeg har noen favoritter blant kåsørene. Are Kalvø er kanskje opplagt. Men også Inge Eidsvåg og ikke minst Godi Keller er flotte å lytte til. I dag fant jeg ut at Godi Keller har sin egen hjemmeside (hvem har ikke det i disse dager, forøvrig) og fikk lyst til å dele den med dere. Jeg har lenket opp ukens kåseri og anbefaler det som virkelig god lesning - morsom og med en hel del å tenke over.

Ha en god dag!

- Helga Marie -

4 kommentarer:

  1. Haha, det minner meg om oss. Før kjæresten begynte å sykle, selvfølgelig... Mer miljøvennlig, mindre sosialt:) Men jeg mener å minnes at det var et par kåsører som var temmelig håpløse også? Skjønt, det er jo en stund siden sist jeg hørte på radio klokken 7.25.

    SvarSlett
  2. Joda, det er enkelte som ikke er særlig spennende også. Det er en fin balansegang å være morsom med alvor og ettertanke! Tror forresten kjæresten min gladelig hadde byttet ut morgenkåseriet med sykling til jobben om det var et alternativ.

    SvarSlett