tirsdag 11. august 2009

Et yoghurt-tips

Jeg tror jeg har funnet verdens aller beste yoghurt! På besøk hos venner i Stockholm for et par år siden ble jeg introdusert for Omiras deilige dessertyoghurt med vaniljesmak. Den var ment som dessert for oss tre - venneparet og meg. Det var bare vi to jentene som var hjemme til middag, og vi skulle bare smake litt på desserten fordi det fortsatt var en stund til husets herre kom hjem fra jobb. Aiaiai. Det var ikke lett å gi seg i tide... Jeg tror jammen vi spiste opp hele kiloen med yoghurt så den stakkars mannen måtte kjøpe en ny liten blå bøtte for å få smake.

Det som er litt trist (eller veldig bra, kanskje) er at yoghurten ikke selges i Norge. Jeg har i alle fall ikke funnet den noe sted på denne siden av Kjølen. Jeg har lett, det kan jeg love. Jeg hadde visse forventninger til Ultra på Brynsenteret, men nei, ingen luksusyoghurt.

Når jeg tenker meg om er det egentlig fint at den ikke finnes her hjemme. Da blir den enda mer eksklusiv. Og nå har jeg endelig funnet den i en svensk matbutikk (ok, jeg har ikke vært i så mange der sjansen var særlig stor, så jeg bør vel ikke fremstille det som om det har vært en smertefull jakt) så nå vet jeg hvordan jeg skal få med meg hjem en liten smakebit fra tid til annen.

Til alle dere andre vil jeg bare si: Reis til Sverige og kjøp yoghurt!

- Helga Marie -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar