lørdag 10. juli 2010

En evig juli-brud

Lukten fra duftskjærsminen i hagen er et sterkt sommertegn for meg. Så sant det er mulig holder jeg meg hjemme når hun tar på seg brudestasen noen uker i juni-juli. I år er hun senere enn i fjor, men like vakker. Det er ingen som friserer henne fra år til år, så hun har fått velte seg utover og har etter hvert blitt ganske så omfangsrik til stor glede for oss som ser og lukter henne nå om dagen. Se bare her:


Synd jeg ikke kan sende med lukt også, men den kommer helt sikkert fra en annen duftskjærsmin nær deg. Gå og stikk nesa i en blomst!

- Helga Marie -

3 kommentarer:

  1. Fantastisk. Syns nesten jeg kan kjenne lukta gjennom dataen her. En sånn busk står på lista over det jeg skal kjøpe til hagen min.

    SvarSlett
  2. Pass bare på at du kjøper en som faktisk dufter! Jeg har nemlig lest at ikke alle gjør det selv om de heter duftskjærsmin. Jeg har tenkt å forsøke meg på å ta en stikling av den når vi en gang må overlate hus og hage til eierne igjen. Blir spennende å se om jeg får det til! Sikkert mulighet for å få stiklinger for flere :)

    SvarSlett