fredag 22. juni 2012

Jeg setter meg til og holder et eller annet varmt eller kaldt mens jeg venter...

Dagens overskrift har jeg lånt fra en av lærerne mine på folkehøgskole. Han var åpen på at det var skikkelig tøft hvert gang et kull gikk ut fra skolen og forsvant til videre studier og han ville gjerne ha besøk av oss når vi for forbi senere.

Nå er jeg ikke lærer på folkehøgskole, "bare" i videregående, og på folkehøgskole blir det selvsagt ekstra intenst, men duverden, jeg kommer til å savne de flotte avgangselevene "mine". Onsdag kveld var det offisiell avslutning på skolegangen deres, og det er veldig rart at de ikke er der når jeg begynner på jobb igjen i august...

Men mest av alt er jeg utrolig glad for å ha den jobben jeg har der jeg stadig får bli kjent med flotte, unge mennesker som ikke er redde for å gi av seg selv og si hva de tenker og mener i ulike situasjoner. Det er fantastisk å se hvordan de utvikler seg i disse viktige årene. Tre år fra 1. til 3. klasse på videregående er en stor, stor forskjell.

Jeg skjønner ikke at ikke dette kommer tydeligere frem i alle kampanjer for å få lærere til skolene, og jeg låner inspirasjon fra en av Hannes bloggposter og lenker opp den samme Youtube-filmen her:



Det er jo derfor vi blir lærere, er det ikke?

- Helga Marie -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar