fredag 24. september 2010

Gressenke-nostalgi

Med Kjæresten på etterutdanningskurs i hovedstaden har jeg plutselig kveldene for meg selv i noen dager. Uvant. Svært uvant. Og samtidig er det såpass kort tid siden jeg tilbrakte de fleste kvelder på egenhånd at gamle mønstre gjentar seg. Ingen foreslår å legge seg tidlig. Klokken tikker. Det begynner å bli sent. Senga står alene der inne på soverommet.

For ute på stua sitter gressenka og surfer på nettet og lar seg besnære tilbake til 80-tallet. YouTube, dette fantastiske univers av nostalgi... Her kan man se hele Pretty Woman (som egentlig ikke er fra 80-åra og som jeg nå skjønner at jeg må skaffe meg på dvd så jeg kan se den uforstyrret i stort format når jeg måtte ønske). Et utdrag fra en av mine favorittscener her:



Anyways. Gressenker på noen-og-tretti som har en jobb som starter ganske tidlig på morgenen må på et tidspunkt avslutte nostalgien for å legge seg. Men først - en siste kikk på et høydepunkt fra Dirty Dancing.

- Helga Marie -

2 kommentarer:

  1. Og tidspunktet for innlegget sier vel det meste :D

    SvarSlett
  2. Ja, jeg lurer på å forsøke å fjerne den funksjonen. Litt vel avslørende, egentlig... ;)

    SvarSlett